Gira App verlichting-aan-teller [solved]

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Gira App verlichting-aan-teller [solved]

Bericht door houseofdreams »

Omdat ik de laatste updates kwijt ben van mijn ETS / Expert bestand, ben ik terug opnieuw begonnen. Nu heb ik in de Gira app, die "extra opties" (led's / tellers) per kamer ooit al eens gevonden, maar ik weet niet meer hoe dit moet gedaan worden.

Als je in de Quadclient configuratie een nieuw menu-item aanmaakt, krijg je een optie "status display", waar je een aantal mogelijkheden kan kiezen, waaronder led, counter, ...
gira1.png
gira1.png (20.79 KiB) 21832 keer bekeken
Er wordt daar ook gevraagd naar een communicatie object, waar koppel ik dat nu weer aan?

Ik kan me iets herinnern in een ver verleden dat ik dit moeten doen heb met de logic editor? (teller aanmaken per ruimte om te zien hoeveel lichten aan/uit zijn) of kan dit ook zonder de logic editor?

Man ik voel me terug n00b na enkele jaren niet meer met KNX bezig geweest te zijn :shock:
Laatst gewijzigd door houseofdreams op za 23 dec 2017, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: Gira App

Bericht door charlez »

Het zal met een logische module moeten doen.
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (37.69 KiB) 21830 keer bekeken
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira App

Bericht door houseofdreams »

Thanks...

Nog meer extra werk :D
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira App

Bericht door houseofdreams »

Dit werkt ondertussen ook al weer (een beetje), alleen in de ruimtes met dimmers werkt het niet precies... :?:

Ik heb wel op de teller de "switching" objecten toegevoegd, niet de dimming, enig idee?
gira15.png
gira15.png (46.59 KiB) 21812 keer bekeken
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Gira App

Bericht door Dré »

Hebben de dimmers, geen status object (of de lamp aan/uit is? want dan zou ik die pakken.
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: Gira App

Bericht door charlez »

Ik heb bij mijn dimmers ook de switching objecten toegevoegd en dat werkt bij mij wel.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Gira App

Bericht door Dré »

Charlez, schakel jij dan misschien de verlichting (dimmers) altijd in met de aan/uit commando? Ipv een dim commando of percentage?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira App

Bericht door houseofdreams »

Gevonden, domme fout van mezelf, waar ik maar bleef overkijken..

Ik had "counter keuken" gekoppeld aan de living menu-knop :oops: Opgelost dus
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: Gira App

Bericht door charlez »

Dré schreef:
za 23 dec 2017, 17:27
Charlez, schakel jij dan misschien de verlichting (dimmers) altijd in met de aan/uit commando? Ipv een dim commando of percentage?
Met schakelaars wel, via homeserver is beide mogelijk.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Gira App verlichting-aan-teller [solved]

Bericht door Dré »

Maar omdat jij de counter laat tellen op het aan/uit commando heb je wel kans dat als jij via de homeserver de verlichting op dimwaarde inschakeld, hij het niet mee telt met je QC counter, of heb ik dat mis?
Plaats reactie