Homeserver upgrade vraag [solved]

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Homeserver upgrade vraag [solved]

Bericht door houseofdreams »

Ik heb al redelijk lang niet meer omgekeken naar de homeserver, onder het principe "als het werkt, blijf er af"...

Nu wil ik toch hier en daar wijzigingen aanbrengen (andere topics hier op het forum lopen) maar ik zou toch graag goed voorbereid te werk gaan, om niet voor verassingen te komen staan.

Mijn laatste aanpassingen zijn ooit gedaan met ETS 3 pro, nu heb ik ondertussen ETS 5. Ik heb mijn oud project geïmporteerd in de nieuwe versie, zonder problemen, daarna de nodige aanpassingen gedaan (wat onderdelen bijgewerkt die niet meer up to date waren, adressen toegevoegd enz.)

Daarna de Expert 4.5 software geopend en daar ook vanaf 0 opnieuw gestart met het aanmaken van de structuur, menu, ...

In expert heb ik al gemerkt dat er een aantal templates (switching plus, dimmer plus,...) gewijzigd zijn, in mijn vorige QC Admin versie stonden deze nog allemaal op de oude versies, waar nu bijstaat "Old, no longer use", vandaar dat ik voor het Expert gedeelte gewoon maar opnieuw begonnen ben. Ik moet nog een aantal aanpassingen doen in de logische editor, dan zou het klaar zijn om over te zetten.

Nu komt de vraag: Wat zijn de verplichte volgende stappen, of zaken waar ik zeker op moet letten?

Ik zie in de program files ook een folder "firmware"...

- Moet je bij elke nieuwe Expert versie, ook steeds die firmware-update doen?
- Is de huidige configuratie dan weg, of werkt dit nog steeds?
- Is er een mogelijkheid om een nieuw project te verzenden naar de HS, maar dan ook terug te keren naar de vorige, werkende versie?

In de HS debug zie ik bij "System" het volgende staan
gira2.png
gira2.png (85 KiB) 4135 keer bekeken
Ik neem aan dat ik dan de laatste keer Expert 4.2 gebruikt had, of sla ik de bal hier volledig mis? ;)


Alvast bedankt voor de hulp!
Laatst gewijzigd door houseofdreams op vr 22 dec 2017, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Homeserver upgrade vraag

Bericht door houseofdreams »

Opgelost.

De HS moet idd dezelfde firmware hebben als de Expert software versie. De huidige kan je altijd nakijken via

http://<IP ADDRESS>//hslist?lst=debug
Plaats reactie