HS dimmer probleem

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

HS dimmer probleem

Bericht door charlez »

Hoi,

Al enkele jaren HS in gebruik met dimmers.
Nu onlangs gemerkt dat wanneer je in HS QC (dimmer plus functie), wanneer de lamp uit is een dimwaarde ingeeft, alles werkt zoals het moet behalve als je dan op schakelaar drukt, je dus 2 keer moet drukken om het licht weer uit te krijgen. Ergens ontbreekt er dus iets wat de status update.

Als ik via QC de lamp aanschakel (aan/uit) dan heb ik het probleem niet.

Hieronder screenshot van adressenconfig
dimissue.jpg
dimissue.jpg (26.02 KiB) 8098 keer bekeken
Bedankt alvast voor de tips
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: HS dimmer probleem

Bericht door Dré »

Begrijp ik het goed, dat je problemen hebt bij je schakelaar in de wand, als jij via de homeserver of op een andere plek het ligt hebt aangedaan dan op de schakelaar waar jij op dat moment wilt schakelen?

Zo ja, Koppel in ETS bij je schakelaars, ook de terugmeldstatus, op deze manier weet de schakelaar wat het laatste commando is geweest.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: HS dimmer probleem

Bericht door 747driver »

De feedbacks als Central address ingesteld?
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: HS dimmer probleem

Bericht door charlez »

Dré schreef:
do 15 mar 2018, 20:06
Begrijp ik het goed, dat je problemen hebt bij je schakelaar in de wand, als jij via de homeserver of op een andere plek het ligt hebt aangedaan dan op de schakelaar waar jij op dat moment wilt schakelen?

Zo ja, Koppel in ETS bij je schakelaars, ook de terugmeldstatus, op deze manier weet de schakelaar wat het laatste commando is geweest.
Ja, maar enkel als ik via HS een dimwaarde stuur, dus niet aan/uit. Bediening via schakelaars geeft geen probleem.
Statusled van schakelaars gaat trouwens wel aan.
Laatst gewijzigd door charlez op do 15 mar 2018, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: HS dimmer probleem

Bericht door charlez »

747driver schreef:
do 15 mar 2018, 20:25
De feedbacks als Central address ingesteld?
jep
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: HS dimmer probleem

Bericht door 747driver »

Neem aan dat de Aan/Uit schakelaar in QC van Rood naar Groen gaat wanneer je een dimwaarde (bv 25%) invoerd?
Wat zie je in ETS?
Wanneer ik in QC een dimwaarde invoer zie ik in de ETS Group monitor eerst het dim commando naar het Helderheid groep adres van de dimmer (25%), dan het Feedback schakel groep adres (Aan) en even later het Feedback Helderheid groep adres (25%).
Heb jij dat ook?
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: HS dimmer probleem

Bericht door charlez »

747driver schreef:
do 15 mar 2018, 20:46
Neem aan dat de Aan/Uit schakelaar in QC van Rood naar Groen gaat wanneer je een dimwaarde (bv 25%) invoerd?
ja
747driver schreef:
do 15 mar 2018, 20:46
Wat zie je in ETS?
Wanneer ik in QC een dimwaarde invoer zie ik in de ETS Group monitor eerst het dim commando naar het Helderheid groep adres van de dimmer (25%), dan het Feedback schakel groep adres (Aan) en even later het Feedback Helderheid groep adres (25%).
Heb jij dat ook?
ja
dimmissue.png
dimmissue.png (13.83 KiB) 8041 keer bekeken
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: HS dimmer probleem

Bericht door charlez »

opgelost!

Schakelobject ook nog moeten toevoegen tot schakelfeedback groepsadres. :roll:
Plaats reactie