NetX Voyager

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
duncanvsmith
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 mar 2009, 10:51

NetX Voyager

Bericht door duncanvsmith »

Mijn Project update.

Twee jaar geleden heb ik in eigen beheer een huis laten bouwen. Omdat ik zelf in de techniek zit wou ik een vorm van intelligentie in het huis integreren. Iets dat ik zelf kan programmeren. Ik heb gekozen voor KNX i.v.m. standard. Ik had geen zin een domotica merk die over 5 jaar misschien niet meer bestaat. Mij installatie groeit continu. Ik ben echt nooit klaar.
De hardware is als volgt.
Siemens Logo met EIB koppeling voor de meer complex schakelingen.
Weerstation van Jung voor zonwering.
Roomcontrollers van jung in iedere kamer voor temperatuur regeling. Vloer verwarming en radiatoren met elektrische kleppen.
Ventilatie voor nacht koeling in de zomer maanden.
Tuinsprooi systeem met verschillende elektrische kleppen voor water groepen verdelen.
Gordijnen moeten nog gebeuren.

De laatste jaar ben ik echt opzoek gegaan voor een goed / niet te duur visualisatie software pakket. Ik kwam uit bij NetX. De software draait op een Mini ITX servertje (Max 9 W) gekoppeld aan een 12” touchpannel. De touchpannel wordt straks in de muur weg gewerkt. De Software van Netx is echt eenvoudig te programmeren. Wat voor mij handig is, is de mogelijkheid om web elementen in de grafische omgeving toe te passen. Ik heb een Global Cache interface gekocht voor het aansturen van IR voor de stereo, blu-ray, TV etc. via Web Interface. Software is van Chipmunk AV.
Het eind resultaat zal ik posten met screenshots voor de geïnteresseerde.

Gr,

Duncan Smith
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: NetX Voyager

Bericht door Keybone »

Altijd leuk om screenschots te zien.

Laat maar komen. :)

Grtz.
Jecass
Berichten: 1
Lid geworden op: do 19 feb 2009, 15:09
Locatie: Elst (gld)

Re: NetX Voyager

Bericht door Jecass »

Hallo Duncan,

Ik zag je ook rond hangen op NetxForum,heb je nog een beetje met dat programma kunnen spelen waar ik je op gewezen heb?.

Heb je al wat screenshots ?

Groeten,

Jecass
duncanvsmith
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 mar 2009, 10:51

Re: NetX Voyager

Bericht door duncanvsmith »

Hey eib'ers,

Het is een tijdje geleden dat ik hier op het forum was, tijd is een issue momenteel. Maar hier zijn wat screenshots van mijn KNX project. Het audio/video stuk ben ik nog mee bezig. Ik zoek nog een aantal IR- codes van Xantech Multi-room. Het hele audio project is web based, als het web site klaar is zal het geïntegreerd worden in mijn NetX project.

Gr,

Duncan.
Bijlagen
temp.JPG
temp.JPG (81.18 KiB) 7643 keer bekeken
sunshades.JPG
sunshades.JPG (72.09 KiB) 7643 keer bekeken
groundflr.JPG
groundflr.JPG (81.29 KiB) 7643 keer bekeken
Plaats reactie