Gira Homeserver archief wijzigen

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
ruben@devektro.be
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 01 jan 2021, 09:34

Gira Homeserver archief wijzigen

Bericht door ruben@devektro.be »

Hallo,

Ik heb een archief in mijn HomeServer van Gira met een aantal foutieve waardes.
Weet er iemand een manier om handmatig die waardes er uit te halen of te wijzigen?
Die foutieve waardes geven een foute weergave in mijn grafieken in QC.

Grt

Ruben
brammetje
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 02 feb 2020, 10:19
Locatie: Axel, NL

Re: Gira Homeserver archief wijzigen

Bericht door brammetje »

Voor zover ik weet kan dat niet. Ik heb geen lange-termijn grafieken in mijn HS, de meeste zijn van 1 dag tot 2 weken. Een foutje is na die tijd niet meer te zien, maar tot die tijd dus wel. Ik probeer daarom fouten te voorkomen met opstart-filters, zodat bijvoorbeeld een waarde die nog niet vernieuwd is niet naar het archief geschreven wordt. Een wat oudere analoge inputmodule bij mij geeft wel eens een heel hoog getal, mogelijk door 'ruis op de lijn'. Dat vang ik af door de module 'waardebegrenzing' in te zetten. Als een inkomende waarde buiten het normale bereik valt wordt deze niet doorgegeven.

Het ligt er aan wat er 'fout' is in de grafiek - als je de oorzaak weet kan je er iets voor inbouwen om het te voorkomen.

Bram
ruben@devektro.be
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 01 jan 2021, 09:34

Re: Gira Homeserver archief wijzigen

Bericht door ruben@devektro.be »

Het is een archief met energiemetingen.
In het begin was de programmatie niet 100% en zijn een paar foutjes in het archief gekropen.
Nu loopt dit goed maar als je de grafiek op lange termijn bekijkt zitten in het begin enkele rare zaken.

Ik zal het archief wel wissen en opnieuw beginnen, dit is nu ook geen ramp :)
Plaats reactie