GIRA Homeserver 3 default projekt

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
sdep
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 23:53

GIRA Homeserver 3 default projekt

Bericht door sdep »

Hallo,

Als we op een beurs of op het internet de Gira homeserver zien is dit steeds met zo een standaard projekt

http://download.gira.de/data2/1887900508.pdf

Op Pagina 6 hiervan zie je ook deze layout.

Onze vraag is echter waar we dit standaard project kunnen vinden.

Ik heb de laatste versie van HSexpert 2.5 geinstalleerd. Je kan alles van ets3 inlezen maar ik vind niet dat voorbeeldprojekt.

Iemand een idee waar ik dit .hs3 bestand zou kunnen downloaden .

Het scheelt toch veel tijd om te kunnen starten van reeds een mooie layout.

Het is tevens deze design die de designaward gewonnen heeft.

Alvast Bedankt
petero
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 19:30

Re: GIRA Homeserver 3 default projekt

Bericht door petero »

Hallo,
Dat lijkt me niet handig, al zou je hem kunnen vinden is hij toch tegen aanpassen beveiligd zoals het muster project wat bij het expert programma is bijgevoegd.
De layout die je daar ziet is de standaard layout die je simpel maakt met de quad client, aanpassen en verwijderen is toch een heel gedoe.
Ik heb nu net mijn eerste homeserver in gebruik genomen, nog een paar kleine aanpassingen zie andere post, ik heb gewoon het musterprojekt goed bekeken en daarmee zonder veel problemen een vergelijkbare programering gemaakt.
Daarna tegen een aantal lastige zaken aangelopen zoals het volgen van de statussen van dimmers en de juiste configuratie van de thermostaten.
Inmiddels werkt alles naar behoren, nu moet eigenlijk het sonos geluidsysteem nog op een goede manier worden geintregeerd.

Peter
Remco
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:33

Re: GIRA Homeserver 3 default projekt

Bericht door Remco »

Hallo Peter,

Zou je (kort) kunnen uitleggen wat je heb moeten doen om de dimmers netjes aan de praat te krijgen?
Waar ik tegen aan loop is dat wanner de dimmer uit staat en ik geef een dim waarde in de lamp netjes aan gaat maar de aan / uit knoppen niet van status veranderen.

Groeten,

Remco
B&A
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 12:26

Re: GIRA Homeserver 3 default projekt

Bericht door B&A »

Hebben jullie wel de symbolen/afbeelding kunnen bemachtigen zoals die links in het menu worden weergegeven?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: GIRA Homeserver 3 default projekt

Bericht door 747driver »

@B&A, ja.
Zijn gewoon beschikbaar hier in QC onder Project-Menu aanklikken van een kamer, in Properties venster het vakje Symbol aantikken, het vakje met ... aanklikken en je krijgt 5 pagina's met ieder 9 symbolen te zien waar je uit kunt kiezen.

@petero, dat muster project wat bij het expert programma zit (muster-20090826-avgi-en.hs3) is dat beveiligd?
Ik ben ermee aan de slag gegaan en heb van alles kunnen wijzigen en naar de HS kunnen uploaden.
Zijn het bepaalde onderdelen welke zijn beveiligd dan?
Hoor graag van je aangezien m'n huidige project is gebaseerd op een copy van dat muster project...
Heb geen manier gevonden om selectief van het ene naar het andere project te copyen.
Plaats reactie