welke software?

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

welke software?

Bericht door phino »

Ik heb ondertussen mijn domotica project klaar. Nu zou ik aan de visualisatie beginnen.
Met welk programma kan je een grondplan oid maken van je huis, om vervolgens de knx componenten op toe te voegen

doeleinde zou zijn om een pc constant te laten draaien met dit programma, om zo het huis te bedienen. Of als je lekker lui in de zetel ligt met de mini-laptop, dat je dan alles kan bedienen. En indien mogelijk ook via de blackberry of pocket pc.

Ik heb het dus niet over een homeserver zoals die van gira, ik wil dus een pc gebruiken als de eigenlijke server
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: welke software?

Bericht door Keybone »

Hey Phino,

Je kan eens proberen met KNX-Vision.

Kan je gratis downloaden via:
http://www.berger-ing.de/downloads.html

Je kan de software gratis gebruiken, maar van zodra je het in productie wil gebruiken, kan je maar 1uur verbinding met de bus behouden.
Vanzodra het project gecompileerd wordt met een licentie dongle is de verbinding permanent.

Is een krachtige software, vooral in combinatie met de KNX-node (verkrijgbaar bij Stagobel)
Ik weet niet of de software ook werkt met een andere knx-ip interface dan de knx-node, misschien kan Peter F. hierop antwoorden.

Veel plezier ermee.

Grtz.
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

Re: welke software?

Bericht door phino »

hey,

bedankt! maar deze had ik reeds gevonden via dit forum. Ik heb het eens geprobeerd, maar ik kom er niet mee weg. Ik zie zelfs geen verband met mijn domotica installatie. Ik dacht eerst zelfs dat ik het verkeerde programma gedownload had :D .

hmm nog eens een poging wagen dan!
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: welke software?

Bericht door Keybone »

Hey Phino,

Nu dat je ETS programmatie klaar is, doe je een 'Extract Data' voor een 'OPC Server'.
Dit maakt een .esf file aan, waar al je groupaddressen die in gebruik zijn, in aanwezig zijn.

Deze importeer je dan in KNX Vision. (Addresstabel => functie =>Import)

Daarna kan je vanhieruit het gewenste groupsadres koppellen aan het objekt van de sensor/actor in je visu.

Ik heb zelf de software moeten 'ontdekken', nergens een handleiding gevonden die echt duidelijk was in het nederlands/engels.
(Duits wel, maar daar ben ik niet zo sterk in.)

Succes. :)

grtz.
eib touch
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 jun 2010, 10:01

Re: welke software?

Bericht door eib touch »

ik ben aan het testen met een eib port van bab-tech, dit is einelijk hetzelfde als de nieuwe visualisatie van hager, maar volgens mij is de eib-port iets meer uitgebreid. hier kun je ook alle groepsadressen inladen als je ets programering klaar is.

groetjes.
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

Re: welke software?

Bericht door phino »

Keybone schreef:Hey Phino,

Nu dat je ETS programmatie klaar is, doe je een 'Extract Data' voor een 'OPC Server'.
Dit maakt een .esf file aan, waar al je groupaddressen die in gebruik zijn, in aanwezig zijn.

Deze importeer je dan in KNX Vision. (Addresstabel => functie =>Import)

Daarna kan je vanhieruit het gewenste groupsadres koppellen aan het objekt van de sensor/actor in je visu.

Ik heb zelf de software moeten 'ontdekken', nergens een handleiding gevonden die echt duidelijk was in het nederlands/engels.
(Duits wel, maar daar ben ik niet zo sterk in.)

Succes. :)

grtz.
ik heb de adressen kunnen importeren, maar ik krijg ze niet gekoppeld aan knoppen.

ook als ik in het adrestabel ga kijken, dan kan je waardes zenden naar je groepsadressen. Als ik dit doe, gebeurd er niets. de lichtpunten willen niet schakelen?
Plaats reactie