ervaringen KNXLive!

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

ervaringen KNXLive!

Bericht door oNNoZeLe »

Zijn er hier mensen die als eens gestoeid hebben met de KNXLive! cd van de Uni van Wenen?

Daar zitten een aantal tools op zoals bijvoorbeeld de EIBD server die op linux werkt,.

Hiermee heb ik bijvoorbeeld het mogelijk gemaakt om NIET iprouting modules toch een soort van routing functionaliteit te geven..

waarmee je dan de "single tunnel connection" problemen niet meer hebt..

dus das wel grappig spul, maar nogmaals het is stoei spul, je start immers alleen de iso, start de config en klaar is kees na 4 keer klikken..

groeten
Maarten66
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 mar 2011, 09:22

Re: ervaringen KNXLive!

Bericht door Maarten66 »

Ik heb er laatst mee zitten spelen en het ziet er goed gestructureerd uit. Eenvoudig te bedienen ook. Uit wat ik ervan gezien heb leid ik af dat je zelfs in staat zou moeten zijn om een installatie met alleen een seriele toegang, ook van een soort IP router te voorzien door een linux servertje aan de seriele poort te koppelen en die server als tunnel te gebruiken. Toch?
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: ervaringen KNXLive!

Bericht door oNNoZeLe »

ja ..

laten we het erop houden dat ie bijna alle "common interfaces" kan omzetten (IP tunnel of router / USB / serial)..

Het enige wat jammer is dat het iso image natuurlijk readonly is, maar dan moet je iets meer moeite doen.. :D (of installeren of iedere keer even de config uitvoeren)

Op dit moment heb ik er via een Siemens N151 ip viewer een ip tunnel met de knxlive waarop dan weer mijn ets3 tegen praat en mijn gira homeserver, allemaal via de knxlive ip routing "interface"
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

Re: ervaringen KNXLive!

Bericht door phino »

Ik heb de iso gedownload en gebrand op een cd, maar het blijkt dat hij niet bootable is ...

Hoe run je dit? Moet je onder linux dit progje installeren?
ik dacht dat dit een bootbaar zelfstandige OS was ... blijkbaar niet?
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: ervaringen KNXLive!

Bericht door Keybone »

Misschien een stomme opmerking, maar heb je in de BIOS de DVD/CD-rom als eerste boot device geselecteerd ?
Afhankelijk van fabrikant, kan je ook bij het opstarten via een F-toets het boot device selecteren zonder in de BIOS aanpassingen te doen.

Succes.
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

Re: ervaringen KNXLive!

Bericht door phino »

Keybone schreef:Misschien een stomme opmerking, maar heb je in de BIOS de DVD/CD-rom als eerste boot device geselecteerd ?
Afhankelijk van fabrikant, kan je ook bij het opstarten via een F-toets het boot device selecteren zonder in de BIOS aanpassingen te doen.

Succes.
Ja, dat is allemaal in orde, maar het leek aan de cd te liggen. Heb de iso nu met nero gebrandl, nu wilt hij wel booten, maar loopt vast bij het tonen van het linux pinguin.

Dan heb ik via VMware een virtuele pc gemaakt, en hem daar geboot. Start perfect op, maar ik krijg mijn netwerk niet ingesteld, dus krijg ik ook geen verbinding met mij ip-interface.

Maar wat doet deze knxlive eigenlijk precies?
oNNoZeLe
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 09:52

Re: ervaringen KNXLive!

Bericht door oNNoZeLe »

je moet je "virtuele" netwerk kaart instellingen van je vmware controleren en op bridged zetten, op deze manier moet ie een ip adres krijgen uit je "thuis" range..

hier staat : https://www.auto.tuwien.ac.at/a-lab/knxlive.html wel redelijk beschreven wat het allemaal wel en niet kan..
Plaats reactie