koppeling tussen (verschillende) software met EIB systeem

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Aurora
Berichten: 5
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 15:01
Contacteer:

koppeling tussen (verschillende) software met EIB systeem

Bericht door Aurora »

Hallo

Wie kan me vertellen of het klopt dat er geen visualisatie software pakketen op de markt zijn die werken met een (standaard) RS232 bus coupling unit (met of zonder FT1.2 protocol).
En dat ze dus alleen maar werken met een netwerk interface.
En dan vaak ook nog specifieke interfaces (die wel of juist niet werken) per software pakket.

Ik kan het namelijk niet vinden in de handleiding van zowel KNX-Vision, Facility Pilot als Domovea.
BNtech
Berichten: 20
Lid geworden op: za 26 feb 2011, 18:55

Re: koppeling tussen (verschillende) software met EIB systee

Bericht door BNtech »

de Knx vision en de domovea server zijn hardware componenten en hebben een busaansluiting voor connectie met de knx bus en een netwerkaansluiting voor connectie met een pc waar de client software op staat. Als ik het goed voor heb is de Jung Facility Pilot software welke je op een pc installeert en dan dienst doet als server en welke via tcpip, usb of serieel connectie maakt met de knx bus (met de Jung heb ik nog geen ervaring).
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: koppeling tussen (verschillende) software met EIB systee

Bericht door ligth011 »

ik heb zelf een domvea gehad, software staat op usb stick.
En idd busaansluiting, extra voeding en netwerkaansluiting.
was er niet kapot van.

grt
BNtech
Berichten: 20
Lid geworden op: za 26 feb 2011, 18:55

Re: koppeling tussen (verschillende) software met EIB systee

Bericht door BNtech »

Je kunt domovea niet echt vergelijken met knx vision en facility pilot, daarvoor heeft het te veel beperkingen. In de gemiddelde woning en voor de gemiddelde mens is het echter voldoende. Voordeel voor de installateur is dat je een domovea systeempje opzet na een half dagje programmeren terwijl dat je bij gebruik van de uitgebreidere (en duurdere) paketten minstens enkele dagen/weken programmeerwerk moet inleveren. Als je voor je zelf aan het programmeren bent heb je tijd zat natuurlijk en dan maakt het niet zoveel uit welke je gebruikt
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: koppeling tussen (verschillende) software met EIB systee

Bericht door Wijnand »

Ik maak de visualisatie met Visual Basic .NET
Vroeger met ZenOn, maar prijs technisch is VB goedkoper (lees: gratis)
VB kan je gratis en legaal downloaden bij Microsoft, de falcon driver is tegenwoordig ook gratis, alleen nog een rs232/usb/ip-KNX koppeling.
Een voorbeeld programma kan je van de konnex site afhalen
Plaats reactie