eisbear editor

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
phino
Berichten: 35
Lid geworden op: za 15 aug 2009, 21:48

eisbear editor

Bericht door phino »

ik heb me dus bezig gehouden met eisbear, en heb dus een visualisatie gemaakt.
het lukt me om gewone lichtpunten aan en uit te schakelen maar ik vind het volgende niet:

1) een dimmer regelen in lichtsterkte (welk object moet je daar voor gebruiken?)

2) werken met tijd, ik heb namelijk een electrisch deurslot, dus als je op de knop drukt, moet hij 5sec aan blijven, en daarna gewoon terug een 0-waarde zenden. Dit heb ik wel allemaal geprogrammeerd in ETS en werkt dus met de schakelaars wel, maar in eisbear niet.

3) sferen? Deze maak ik nu aan in ets, maar ik zag dat er ook een functie voor was in eisbear. Deze is miss uitgebreider?

4) ik heb het programma gewoon gratis kunnen downloaden van de officiele website, maar er staat nergens bij dat het een demoversie is. ook heb ik nog geen beperkingen ondervonden. is het freeware? of is men visualisatie na 30 dagen ofzo gewoon onbruikbaar?

5) ik heb dimmers van zennio, en als je daar verschillende sferen aan maakt, dan krijg je ze allemaal onder hetzelfde adres. Als je bv kijkt naar de actoren van bercker, die maken verschillende adressen aan zoals: scene 1, scene 2, ... en die verbind je dan met alle andere actoren die moeten reageren op die bepaalde scene. Maar zennio doet het anders, daar komt alles onder: "scene 1- 63" en in de parameters kan je iedere scene een getal geven. Dus ik neem aan dat je je actor moet aanspreken onder het adres: scene 1-63, en dat je dan een parameter moet meegeven die aangeeft welke scene je wilt gebruiken, 1, 2, 3, ... maar hoe doe je dit?
Plaats reactie