loxone

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

loxone

Bericht door ligth011 »

Wie heeft ervaring met de miniserver van loxone.
Is het zo dat je die via de bus gewoon aansluit en ook vervolgens de busdeelnemers van bv Abb ook kunt monitoren ?
Heeft iemand ook ervaring met het monitoren van verwarming zoals bv, aanvoer temp, buffer temp en rookgas temperatuur.
Wil nl een webserver aanschaffen, maar weet niet precies welke goed en makkelijk is te programmeren en als laatste betaalbaar is.
Ron E
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 nov 2011, 06:25

Re: loxone

Bericht door Ron E »

Hallo,

een collega heeft een loxone mini server en is er tevreden over. je moet je ets programeren en sluit je bus aan op de miniserver en dan kun je de actoren in de miniserver toevoegen met de adressen. maar kijk op hun site en er staat een filmpje op hoe dit is te doen.

ikzelf gebruik de EIB-port van Bab-tec

Ron
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: loxone

Bericht door ligth011 »

wat is de prijs van de bab tec en kun je daar plattegronden en ook temperaturen mee monitoren?
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: loxone

Bericht door ligth011 »

Ik heb een loxone besteld, dus volgende week gaan uitvogelen.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: loxone

Bericht door ligth011 »

Is er iemand die ervaring heeft met de loxone server.
Ik heb er nl 1 gekocht ,maar snap er niet veel van.
Dus hulp zal zeer welkom zijn.

grt
M.Thermo
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 23:24

Re: loxone

Bericht door M.Thermo »

Beste ligth011,

Ik heb in mijn huis een complete KNX installatie en enkele dagen geleden de miniserver geplaatst, vandaag 2e kerstdag ben ik in Loxconfig begonnen met programmeren en na een halve dag van veel proberen kan ik mijn verlichting schakelen en dimmen via een IPad en Android telefoon. Al blijven er nog diverse vragen, het begin is positief (vandaar ook mijn bezoek aan dit forum).
Ik denk dat het belangrijk is om een goed opgezette ETS programmering te hebben als basis, en ook wel enige kennis van het KNX systeem.

Laat me maar weten hoe ver je bent gekomen.
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: loxone

Bericht door Keybone »

hey ligth011,

en wat is de kostprijs ongeveer van deze server ?

thnx.

grtz.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: loxone

Bericht door 747driver »

Hier staan de webshop prijzen.
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: loxone

Bericht door ligth011 »

M.Thermo schreef:Beste ligth011,

Ik heb in mijn huis een complete KNX installatie en enkele dagen geleden de miniserver geplaatst, vandaag 2e kerstdag ben ik in Loxconfig begonnen met programmeren en na een halve dag van veel proberen kan ik mijn verlichting schakelen en dimmen via een IPad en Android telefoon. Al blijven er nog diverse vragen, het begin is positief (vandaar ook mijn bezoek aan dit forum).
Ik denk dat het belangrijk is om een goed opgezette ETS programmering te hebben als basis, en ook wel enige kennis van het KNX systeem.

Laat me maar weten hoe ver je bent gekomen.
Ik ben helemaal niet ver gekomen, kan alleen verbinding maken met de server.
Ik dacht dat je knx kon inlezen.
Er is nergens een stappenplan te vinden. En mijn duits is niet al te best.
Kun jij mij op gaan helpen.
Heb ook de tempsensoren erbij besteld.

hoor graag van je.
M.Thermo
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 23:24

Re: loxone

Bericht door M.Thermo »

Misschien dat ik je wel op weg kan helpen maar ben ook geen expert. Inlezen van KNX weet ik niet of dat kan, maar vind ik ook geen probleem, wel moet je alle groepsadressen hebben. Mijn Duits is ook erg slecht, maar laat me jouw email adres eens weten dan kan ik eventueel mijn bestand doorsturen. Dan zie je ook hoe ik begonnen ben. Mijn KNX installatie bestaat volledig uit ABB / BJ componenten.
Plaats reactie