HS3 Graphic Logic Editor vraag

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

HS3 Graphic Logic Editor vraag

Bericht door 747driver »

Wil een temperatuur vergelijken met 5 minuten ervoor om dan te kunnen zien hoe groot de verandering is en dit dan naar een temperatuursteiging of daling per uur om te rekenen.
Bij het opstarten van de HS3 zal "temp-5min" gelijk worden gesteld aan de actuele temperatuur en na 5 minuten zal deze worden vergeleken met de actuele temperatuur.
Heb communicatie objecten "Temp-05" en "Tempgradient-05" gemaakt.
Op 1 of andere manier moet ik dus 5 minuten timen en dan de actuele temperatuur uitlezen maar hoe....
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

Re: HS3 Graphic Logic Editor vraag

Bericht door zass »

Je kan een oscillator gebruiken met 5 minuten intervals. Dan met de output van die oscillator een telegram generator met trigger input aansturen. Met die outut value kan je dan de tempertuur van 5 minuten geleden vergelijken, daar iets mee doen en dan uiteindlijk (eventueel met een telegram delay) weer naar de temp-5 sturen.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: HS3 Graphic Logic Editor vraag

Bericht door 747driver »

Ik zal er binnenkort weer eens naar kijken.
Zie het nog niet helemaal voor me maar dat komt wellicht nog wel.
Heb al wel een beetje gespeeld met de oscillator maar nog niet met de telegram generator.
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

Re: HS3 Graphic Logic Editor vraag

Bericht door zass »

Ik heb dit even snel in elkaar geflanst. Niet getest echter...
Bijlagen
Logic editor
Logic editor
747.PNG (25.58 KiB) 5618 keer bekeken
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: HS3 Graphic Logic Editor vraag

Bericht door 747driver »

Waar is die Telegram delay van 10sec voor?
Heb het zojuist geprobeerd maar de ene keer is de gradient 0,00 en de volgende keer is ie de OAT-5 min 1,00 graad....
Even verder puzzelen dus...
zass
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 22 okt 2010, 15:03

Re: HS3 Graphic Logic Editor vraag

Bericht door zass »

Die telegram delay is om zeker te weten dat de logic niet berekend wordt met de huidige OAT die naar OAT-5 is gestuurd, aangezien je die anders meteen instelt als de delay er niet in zit. Delay kan ook lager dan 10sec, wellicht slechts 1 seconde.

Voor de rest zou de berekening moeten kloppen, enig nadeel is is dat de OAT-5 bij berekening op de actual OAT wordt gezet en dus niet meer -5 minuten is (wel weer ten tijde van de volgende berekening). Gebruik je OAT-5 ook ergens in je visu's of archives of wordt deze alleen gebruikt voor deze berekening? En zijn beide data types het zelfde (9.001 / 16bit EIS5)?
Plaats reactie