Ipad en hs3

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
patriekvb
Berichten: 22
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 07:01
Locatie: Ardooie

Ipad en hs3

Bericht door patriekvb »

Heeft er iemand een idee hoe we de ipad kunnen linken aan de hs3? Indien we intern in het netwerk zitten lukt dit wel goed. Maar wanneer we vanop afstand willen inloggen lukt dit niet. Bedoeling is om vanop afstand ook met de app van gira te kunnen alles aansturen in huis. De homeserver heeft een vast ip adres maar hoe moet ik dit dan invoeren in het profiel in de app? Moet er ook nog een poort bijgevoegd worden dan of moet ik via het ip-adres van de woning inloggen? Zo ja, deze heeft een vast ip-adres maar hoe link ik dan de homeserver aan mijn i-pad via het vast ip-adres van de woning?

Groeten,
patriek
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Ipad en hs3

Bericht door 747driver »

Patriek, in de app zet je onder adressen (in Profiel bewerken) het externe IP adres en laat dat eindigen op het poortnummer wat je wil gebruiken.
Bijvoorbeeld 94.126.48.10:85 voor poort 85.
In je router zit vast een mogelijkheid tot Port forwarding.
Forward daar TCP traffic van poort 85 naar poort 80 van het interne IP adres van je HS3.
Klaar.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Ipad en hs3

Bericht door 747driver »

Afgelopen nacht deed het internet het hier niet.
Kwam er achter toen de verlichting niet reageerde op iPad/Phone.
In het gebruikte profiel van de app gebruikte ik namelijk het externe adres.
Heb nu een nieuw profiel aangemaakt met het interne adres.
Onder Profiel bewerken - Adressen kun je maximaal 3 adressen invoeren.
Net even geprobeerd met als eerste adres het externe en als tweede het interne adres en vervolgens de Port forwarding gedeactiveerd.
De iPad kreeg geen contact...
Had verwacht dat ie automatisch naar het interne adres zou schakelen maar dat lijkt niet te werken (of het duurt wel heeel lang).
Plaats reactie