KnX Vision problemen

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 03 apr 2009, 14:06

KnX Vision problemen

Bericht door Tom »

Goede avond,

Ik zit met een probleem, het gaat als volgt. Ik heb een visualitatie pakket draaien in een museum nu willen die mensen.
Dat ik eigenlijk 4 knoppen aanmaak elke knop met verschillende functies

bvb.: -knop (museum open) : lichtkring 1 aan, 2 uit, 3 50% gedimmed.
-knop (receptie) : lichtrking 1 uit, 2 aan, 3 0% gedimmed.
-enz

Nu vraag ik me af hoe ik dit het makkelijkste kan doen, kan ik in knx vision 1 enkele knop aanmaken en die verschillende functies geven?
Alsook waardes geven aan dimmers (er zijn een heel stuk dali dimmers gebruikt hier)

Ik hoop dat men vraag duidelijk is


Alvast bedankt
domica
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 aug 2009, 06:35

Re: KnX Vision problemen

Bericht door domica »

Dit lijkt me heel eenvoudig te zijn door per knop een scène op te roepen. In deze scènes steken alle groepsadressen met hun respectievelijke waardes.

Grtz,
Domica
Tom
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 03 apr 2009, 14:06

Re: KnX Vision problemen

Bericht door Tom »

Dan moet ik eerst een scene aanmaken in men ets programmatie en deze dan oproepen in men visualisatie of begijp ik het verkeerd.
Visualisatie is een heel nieuw stuk voor me dus sorry als ik domme opmerking maak ;)
Mattias
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 22 feb 2009, 20:08

Re: KnX Vision problemen

Bericht door Mattias »

Scenes kan je aanmaken in KNXvision zelf, of KNXstudio of hoe heet het ook. Ik ken de KNXvision niet zo goed maar heb het al eens gebruikt. Dit is trouwens zo voor elke visu-software.
Tom
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 03 apr 2009, 14:06

Re: KnX Vision problemen

Bericht door Tom »

Heb dus eens rondgekeken en geprobeerd in knx vision om deze scenes in orde te krijgen maar
het blijft redelijk vaag voor me.

Heb enkele screenshots genomen ter verduidelijking.

Afbeelding

--> Dus heb in mijn vision een knop toegevoegd "Scene"


Afbeelding

--> Dan heb ik dubbelklik op icoon gedaan dat ik heb bijgevoegd, volgend scherm opent en
ik kan kiezen tussen enkele opties, ik wil gewoon een lichtpunt schakelen dus 1 bit is genoeg
aan of uit. Maar nu komt hoe kan ik meerdere lichtpunten om het zo te zeggen toevoegen aan
deze scene als ik rechtermuisklik of whatever doe ik kan niets bijvoegen. Nu zou ik nog andere
lichtkringen waaronder gedimde moeten kunnen toevoegen en waardes geven maar hier zit ik
beetje vast.


Afbeelding



Alvast bedankt

mvg

-->
Patrick.de.graaf
Berichten: 1
Lid geworden op: do 03 sep 2009, 21:36

Re: KnX Vision problemen

Bericht door Patrick.de.graaf »

Goeieavond,
Ik doe dit nu even uit me hoofd dus sorrie als ik er iets naast zit,
Bij Parameter (linker tabblad bovenste plaatje) kan je in geven hoeveel schakelgroepen er mee moeten gaan tussen de 1 en de 30. als je er bijv. 5 selecteer dan kan je ook zeggen welke waarde hij moet geven 1 bit 1 byte ect. per schakelgroep, als je voor de geschakelde 1 bit kies en voor de gedimde 1 byte en die geef je als waarde 127 (50%) dan kan je die op roepen met 1 druk op de knop (scene start stop) als je geen object aan Bewaren hang dan kan de eind gebruiker hem niet wijzigen!
De uitgang hang je weer aan het goeie groeps adderes en klaar. Mocht de klant hem wel moeten wijzigen dan is het wijs om ook tezorgen dat het niet per ongeluk gaat bij een bedienings fout dus Opslaan zou ik onder een vertraagde knop maken of op een verborgen Pagina. Zo verkom je dat de klant de scene in de war brengt. Mocht je er nog niet uit komen stuur ik nog wel een paar screenshots

Vr.Gr. Patrick
Plaats reactie