Dimfunctie vanaf quadclient werkt niet

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Dimfunctie vanaf quadclient werkt niet

Bericht door 747driver »

Ziet er goed uit.

Switching (+feedback) 1.001 switch
Brightness value (+feedback) 5.001 scaling
Dimming 3.007 dimstep
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Dimfunctie vanaf quadclient werkt niet

Bericht door Teejoo »

Die waardes heb ik ingevuld. Werkt nu mooi.
Nu naar het volgende. Temperatuur inlezen vanaf de TS. :roll:
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Dimfunctie vanaf quadclient werkt niet

Bericht door 747driver »

In de parameters voor de TS heb ik Cyclical op 1 (minuut) staan.
Voor de weergave in QC gebruik ik de Graphic Logic Editor en zet eerst het temperatuur object (EIS5) om in tekst (string) en voeg dan " C" toe.
Heb een aantal zelfgemaakte Float2String modules met ieder een bepaald aantal decimalen.
Denk dat ik daarvoor de bestaande Int2String module heb gebruikt.
In QC config gebruik ik voor het weergeven van tekst bij gebrek aan beter de Date/Time template.
Als Date gebruik ik een lege dummy tekst en bij Time vul ik de omgezette temperatuur in.
1.jpg
1.jpg (34.95 KiB) 7331 keer bekeken
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Dimfunctie vanaf quadclient werkt niet

Bericht door Teejoo »

Ik heb net ff snel de temperatuur van de TS in de QC status line gezet.
Ik zal me eens in de logic gaan verdiepen.

De onderdelen die ik tot nu toe heb zijn hier allemaal op het bureau ingeklemd op een din rail.
Wil er binnenkort live mee beginnen, maar dan moet ik nog het nodige in de muren sleuven. (en componenten halen)!
Het meeste "win" ik via Ebay, maar via mijn werk kan ik ook bij de Technische Unie met korting kopen.

In ieder geval word jou hulp zeer gewaardeerd!
G4H1
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 15:40

Re: Dimfunctie vanaf quadclient werkt niet

Bericht door G4H1 »

heeeey

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als Teejoo, Als ik mijn dimmer aan/uit schakel (korte druk) verandert mijn lichtsterkte niet en als ik een lichtsterkte instel veranderd de status van de lamp niet (aan/uit).

In tegenstelling tot Teejoo heb ik een oude dimaktor en er zijn geen feedback objecten, dus ik kan die objecten ook niet linken via centrall adress, weet iemand hoe je dat moet doen via watch address, of op een andere manier?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Dimfunctie vanaf quadclient werkt niet

Bericht door 747driver »

Echt weten doe ik het niet maar denk dat je alles dan via de HS zou moeten laten lopen.
Dus het GA van het schakelobject niet aan het schakelobject van de dimmer knopen maar door de HS laten gebruiken.
Zit te denken aan het gebruik van een AND poort met als ingangen het GA van het schakelobject en een variabele welke aangeeft of de lamp aan of uit is.
1 combinatie welke een 1 aan de uitgang geeft wanneer de lamp uit is en 1 wanneer de lamp aan is.
Aan de uitgang van de module een output command plaatsen welke de schakel GA van de dimmer schakelt en er een waarde naartoe stuurt.
Dan krijg je met schakelen in ieder geval de juiste lichtwaarde te zien in QC.
Het dim commando van je schakelaar moet je op soortgelijke manier gebruiken.
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: Dimfunctie vanaf quadclient werkt niet

Bericht door Dré »

Wat ik me afvraag, kun je de dimwaarde wel opvragen aan de dimmer?
Als dat zo is, zou je misschien bij het aan en uit schakelen kunnen vragen wat de waarde is, echter kan het ook zo zijn dat deze waarde niet up to date is, waar ik wel bang voor ben.
Plaats reactie