Rolluik terugmelding in QC

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Rolluik terugmelding in QC

Bericht door Teejoo »

Zit nog steeds te prutsen met de rolluiksturing vanaf de QC. De rolluikactor (Gira 103900) werkt vanaf de TS zonder problemen.
Als ik via ETS met de busmonitor meekijk zie ik als ik vanaf de TS het rolluik bedien netjes de status meldingen voorbij komen.

Als ik via de QC het rolluik bedien werken alleen de knop naar boven en naar beneden. Bediening via pop met slider werkt niet.
Ook de terugmelding vanaf de rolluikactor naar de QC werken niet.

Ik heb in HS bij eib objects al diverse instellingen geprobeerd, maar niets werkt. Iemand een idee hoe ik de GA moet instellen in EIB objects ik heb hier al zitten spelen met watch en central adressen. En daarna hoe e.e.a. in te stellen in de QC. Ik gebruik nu de shutter met position.
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Rolluik terugmelding in QC

Bericht door Teejoo »

Opgelost... Ik hoefde helemaal geen watch of central adressen toe te voegen aan de EIB objects.
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Rolluik terugmelding in QC

Bericht door Teejoo »

Toch nog een raar probleem. De terugmeldingen werken goed, maar als ik de parameters van de jalouzieaktor verander werken de
terugmeldingen niet meer. Na een tijdje werken de terugmeldingen spontaan weer.

Als ik bijvoorbeeld de dimaktor parameters verander blijft de terugmelding van de lamp wel werken. Wat zou hier mis kunnen zijn?
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Rolluik terugmelding in QC

Bericht door Teejoo »

Volgens mij hoort het zo. Als ik de parameters van de jalouzie aktor verander dan heb ik dat probleem.
Ik denk dat de inleer periode dan weer gaat lopen. Na +/- 5 keer omlaag/omhoog werkt de terugmelding weer vanzelf.

Als ik niets aan de parameters verander blijft de terugmelding normaal werken.
Plaats reactie