Lange wachttijd Homeserver 4

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Lange wachttijd Homeserver 4

Bericht door Teejoo »

Duurt het bij jullie ook zo lang voor de Homeserver 4 gebruikt kan worden na de herstart.
Als ik een aangepaste programmering in de Homeserver laad duurt het wel 5 tot 10 minuten voordat ik vanaf een
QuadClient iets kan bedienen. Als ik met een tastsensor iets schakel krijg ik wel gelijk een status verandering op de Quadclient.

In het begin had ik dit volgens mij niet. Misschien komt het omdat de programmering steeds groter word.
pvhuf
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 18:28

Re: Lange wachttijd Homeserver 4

Bericht door pvhuf »

Ik werk niet met QuadClient maar na een herstart duurt het wel een minuutje of zo. Waar je wel moet opletten: indien je je EIB objecten op "query on startup" zet, dan gaat de homeserver de bus voor elk object bevragen. Als ie dan geen retourmelding krijgt (omdat bvb de read flag van de objecten niet aanstaat), dan duurt het opstarten in ieder geval langer. Kijk op de status pagina, daar heb je een onderdeel dat aangeeft welke objecten niet geantwoord hebben.
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Lange wachttijd Homeserver 4

Bericht door Teejoo »

Dank je pvhuf.

Zie inderdaad bij scan fehler een stuk of 30 groeps adressen staan. Deze zijn nog leeg...
De lege haal ik eruit. De HSLIST optie kende ik wel, maar genruikte hem niet. Nu wel..
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Lange wachttijd Homeserver 4

Bericht door 747driver »

Je kunt mooi zien wat er bij het opstarten gebeurt wanneer je een IP/KNX interface gebruikt.
Had eerst alleen een USB/KNX interface tussen de HS en de bus maar kon met ETS pas busverkeer volgen nadat de HS volledig was opgestart.
Kwam er met die IP/KNX interface bv achter dat bepaalde objecten wel degelijk werden opgevraagd.
Zag dit echter niet terug op het scherm (veld bleef leeg), het waren waarden welke in de logic editor werden omgezet in strings met de IntToString module.
Door de betreffende module iets te wijzigen (Berechnung bei Start op 1 gezet) worden nu bij iedere herstart de strings wel geproduceerd.

Bij mij duurt het na een herstart 2 minuten voordat de HS weer zichtbaar is met de Gira apps.
Plaats reactie