Probleem met logische module ID 16917

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Dries_De_Bouwer
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 23:32

Re: Probleem met logische module ID 16917

Bericht door Dries_De_Bouwer »

Ik begin het nu beter te begrijpen. Met deze module + het feit dat je het elektrisch slot via een aparte schakelactor inschakelt kan je die functionaliteit inderdaad eenvoudig realiseren... Misschien moet ik het elektrisch slot toch eens op een KNX actor zetten...

Ivm die update: ik ben er niet echt enthousiast over:
* Je hebt plots een SD kaartje nodig. Geen idee waarom, als je de extra functionaliteiten niet wenst te gebruiken... Ik had gelukkig nog een SD-kaartje bij de hand, anders kon ik aan de wederhelft gaan uitleggen dat de deurcommunicatie het niet meer zou doen tot zaterdag (en die heeft thuis een praktijkruimte - >10 klanten die aanbellen per dag)... Die was niet gelukkig geweest!
* Integratie met Skype werkt enkel via de DCS Communicator client (i.t.t. de SIP telefonie integratie). Ben je dus van huis, en wens je door te schakelen naar Skype (op je smartphone), moet er thuis nog wel een PC draaien met die DCS Communicator op (of een Gira Control client).
* Windows 8 support beweren ze in de release notes... maar de client draait enkel in de "desktop modus" (terwijl je in Win8 via die nieuwe interface draait).
* Documentatie enkel in Duits (maar had niet anders verwacht);
* Nieuwe functionaliteit "automatisch antwoordapparaat" (als je niet thuis bent), snap ik niet. Als ik niet thuis ben, wil ik niet aan de beller zeggen "hoi, ik ben er niet, ben pas vanavond terug". Inbrekers, anyone?

En op deze release hebben we dus een jaar moeten wachten (sinds Light&Building April 2012)...
Plaats reactie