Denon, HS en Moxa

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
marco0305
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:25

Denon, HS en Moxa

Bericht door marco0305 »

Hoi,

Ik ben al even bezig om mijn Denon versterker te integreren met de Gira HS. Vermits de HS problemen heeft met de TCP verbinding naar de Denon toe voor het verzenden/ontvangen doe ik dit via een MOXA interface. Dit werkt zonder problemen via UDP.
Nu wil ik bij het opstarten van de HS de Denon versterker zijn status uitlezen zodat de waarden in de visu correct worden weergegeven.
Heeft er iemand een eenvoudige manier om dit te doen in de logic editor van de HS?
Ik weet dat het kan door een sequentie aan te maken en deze op te roepen met het System object. De sequentie wordt echter erg lang als ik alle parameters wil uitlezen. Ik moet rekening houden met een response tijd van de Denon van 200ms.
Ik dacht eventueel aan een logic module te schrijven om dit te doen. Het zijn een 30 tal commando's die gestuurd moeten worden.
Misschien zijn er nog andere manieren waar ik nog niet aan gedacht heb of heeft misschien iemand dit al gedaan?

Marco
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Denon, HS en Moxa

Bericht door 747driver »

Kan het niet gewoon door het System object met een OR poort te verbinden waarvan de tweede ingang 0 is en in de Out box een aantal output commands aan te maken?
Eerste command is dan bv het op 0 zetten van het System object.
Denon.jpg
Denon.jpg (26.75 KiB) 4913 keer bekeken
marco0305
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:25

Re: Denon, HS en Moxa

Bericht door marco0305 »

Hoi 747driver,

Ik heb dit geprobeerd maar het probleem is dat ik een vertraging moet inbouwen zodat de Denon de kans heeft om een antwoord te sturen. Ik zou inderdaad een reeks output commands kunnen maken en deze achter elkaar sturen. Misschien ergens een vertraging inbouwen in de logic editor?
Het probleem is dat de Denon na het sturen van een command een antwoord stuurt maar dit enkel en alleen als er iets verandert. Als ik PWON stuur en de versterker is al aan dan krijg ik geen antwoord. Stuur ik PWSTANDBY dan stuurt hij PWSTANDBY terug als hij zich uitschakelt.
Het uitlezen kan ik doen door PW? te sturen. Hij geeft dan antwoord met PWON of PWSTANDBY.
Voor het initialiseren van de visualisatie zou het dus fijn zijn om de parameters op voorhand in te lezen.
Het parsen van de antwoorden heb ik bijna voor elkaar dmv logic modules die ik zelf heb geschreven.
Misschien kan ik dit ook doen voor het initialiseren van de visualisatie.
Weet jij misschien een manier om de logic module sequentieel te doorlopen met 1 timer zonder dat de module opnieuw start?
Ik heb dit eens geprobeerd maar telkens de timer afloopt begint hij opnieuw. Je moet dus commands-1 timers gebruiken!!

Marco
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Denon, HS en Moxa

Bericht door 747driver »

Dan zou je een sequence kunnen maken en deze opstarten in een output command.
De commands in de sequence worden per hele seconde uitgevoerd (Time of execution) dus je hebt altijd minimaal 1 seconde minus de uitvoeringstijd van de command tussen 2 commands zitten.
Voorbeeld van een sequence waarmee ik sproeiers in de tuin kan bedienen:
Sequences.jpg
Sequences.jpg (27.05 KiB) 4902 keer bekeken
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Denon, HS en Moxa

Bericht door 747driver »

Zelfs als het 100 parameters zijn welke je wilt uitlezen, dan nog ben je in nog geen 2 minuten klaar.
Uiteindelijk zal het rebooten van de HS toch niet al te vaak gebeuren.
Plaats reactie