Gira HS touchscreen, interrupt mogelijkheden?

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
Epivan
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 13:43

Gira HS touchscreen, interrupt mogelijkheden?

Bericht door Epivan »

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de client op een pc te draaien met daaraan een touchscreen die 1080p ondersteund en usb feedback..
Zou dit bv. even vlot werken als de 19" client van gira zelf? rechtstreeks aan de HS een monitor hangen is helaas niet mogelijk?

de gira client heeft in ieder geval niet de 1080p resolutie maar ik vermoed dat de pc client in full screen modus dit wel kan oplossen?

Een andere vraag is of het mogelijk is om bv. als een bewegingsmelder bij een camera beweging ziet, het menu onderbroken wordt en meteen naar het camerabeeld gesprongen wordt.. een soort interrupt waar je de weergave als het ware forceert..(of popup met camerabeeld) of iets in dit genre..

Alvast bedankt!
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Gira HS touchscreen, interrupt mogelijkheden?

Bericht door Teejoo »

Hoi Epivan,

Ik heb zelf ook de Gira Quad Client op een pc draaien. Hier heb ik een 22" full HD touchscreen op aangesloten met USB aansturing.
De USB en HDMI kabel zijn +/- vijf meter lang.
Werkt prima. Ook full screen. Je kunt zelfs meerdere schermen op 1 PC aansluiten en in huis ophangen.

Ik heb de mijne in de muur ingebouwd in de hal met een houten lijstje er omheen. Na 5 minuten gaat de schermbeveiliging erop en laat het scherm
mijn foto's zien. 1 keer tikken en de Gira QC komt weer te voorschijn...

Voor de 2e vraag moet je bij de experts zijn..
Epivan
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 13:43

Re: Gira HS touchscreen, interrupt mogelijkheden?

Bericht door Epivan »

Teejoo schreef:Hoi Epivan,

Ik heb zelf ook de Gira Quad Client op een pc draaien. Hier heb ik een 22" full HD touchscreen op aangesloten met USB aansturing.
De USB en HDMI kabel zijn +/- vijf meter lang.
Werkt prima. Ook full screen. Je kunt zelfs meerdere schermen op 1 PC aansluiten en in huis ophangen.

Ik heb de mijne in de muur ingebouwd in de hal met een houten lijstje er omheen. Na 5 minuten gaat de schermbeveiliging erop en laat het scherm
mijn foto's zien. 1 keer tikken en de Gira QC komt weer te voorschijn...

Voor de 2e vraag moet je bij de experts zijn..
Bedankt voor je antwoord, ik ga dus ook voor de pc+touchscreen oplossing.. meerdere schermen in kloon modus? of 2 x gira client opstarten?
Teejoo
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 00:24
Locatie: Emmerich am Rhein

Re: Gira HS touchscreen, interrupt mogelijkheden?

Bericht door Teejoo »

Gewoon meerdere schermen klonen.
Max
Berichten: 1
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 09:18

Re: Gira HS touchscreen, interrupt mogelijkheden?

Bericht door Max »

Heren ik zie dat de discussie al een periode geleden is maar ik ben ook een gedreven doe het zelver welke een domotica systeem heeft aangelegd in huis gebruikende een gira homeserver 3.
Ik heb al alles werkend alleen de visualisatie probeer ik zoals jullie reeds hebben, via een ingebouwd touchscreen gekoppeld aan een PC in de meterkast. Alleen vroeg ik me nu af of de visualisatie altijd zoizo via je browser moet blijven lopen of dat hier een andere manier voor is zoals de 19" client van gira zelf want ik las dat jullie de Gira Quad Client op een pc hebben draaien bedoelt dit hetzelfde?

En ik ben druk aan het speuren geweest naar visualiesatie templates ed echter krijg er geen gevonden is er iemand die me hierbij kan helpen?

Alvast bedankt
Plaats reactie