visualisatie knx

Visualisatie in EIB-KNX systemen, een vak apart.
Plaats reactie
djonathaninjo
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 08 apr 2009, 12:20

visualisatie knx

Bericht door djonathaninjo »

beste collega's

Enkele jaren geleden heb ik mijn huis gebouwd, en heb ik zelf KNX domotica geplaatst.
Ik heb dit alles zelf geprobeerd met ets3.0f.
Nu zou ik graag een visualisatie maken om alles te kunnen bedienen met:
-mijn iphone
-iphone vriendin
-ipad/macbook pro

Als communicatiemiddel tussen KNX en netwerk zou ik weinzierl eib/knx IP BAOS 771 aanschaffen.
Deze koop ik via http://www.benl.ebay.be/itm/Weinzierl-E ... 0675007094
= 235€

Na veel opzoekwerk twijfel ik tussen : open remote = gratis (maar snap niet de volledige werking + weinig info)
irridium mobile (duuuuuuurrrrr)

Irridium mobile kost je veel geld omdat je één/meerdere licentie(s) moeten betalen.
ik heb enkele prijzen gekregen van de licenties :
Iridevice: per iphone/ipad toestel lic. Bestellen en geen scripting module. 300€ excl BTW
Iridevicepro: per iphone/ipad toestel lic. Bestellen met scripting module. 450€ excl BTW
Irisite: lic. Per baos toestel te bestellen ongeacht aantal iphones, ipads en geen scripting module.1100€ excl BTW
Irisitepro: zelfde als vorige maar met scripting module.1500€ excl BTW

Als ik enkel alleen maar licentie wil voor de 2 iphones en met scripting, kost mij dit reeds 450*2=950€ excl btw
Daarbij nog eens die BAOS module van 235€ brengt dit samen op 1385€ incl btw.
Hierbij moet ik dan nog steeds alles zelf programmeren en instellen....

iemand betere suggesties?
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: visualisatie knx

Bericht door 747driver »

Heb je ook naar Loxone gekeken?
Ik gebruik de HS3 van Gira.
De apps voor iPad en iPhone zijn tegenwoordig gratis.
Hierbij moet ik dan nog steeds alles zelf programmeren en instellen....
Dat zie ik als een voordeel...
mzungu100
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 19:40

Re: visualisatie knx

Bericht door mzungu100 »

hallo

Ik gebruik voor de visualisatie van mijn knx installatie de loxone miniserver.
Deze heeft al een ip-interface aan boord. Hoef je dus niet meer te kopen.

Ik kan nu met mijn ipad mijn huis besturen (ooit eens aycontrol geprobeerd, geen betalende versie, dit werkte ook).

Tevens kan de met de miniserver je knx-installatie verder automatiseren. Er zitten onder andere klokken in. Je kan de loxone klok (tijd en datum) op de bus zetten.

mvg

Paul
Theo Derks
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 16:46

Re: visualisatie knx

Bericht door Theo Derks »

Hallo allemaal,

Ik wil graag een reactie geven op deze post. Wij (iRidiumMobile.be / iRidiumMobile.nl) zijn importeur en distributeur voor de software van iRidium mobile voor België en Nederland.

De licenties is datgene wat wij verkopen. Gira verkoopt haar HomeServers, Hager haar Domovea-server, enzovoort. Maar wij verkopen (nog) geen hardware, en dus moeten wij het hebben van onze licentie-verkoop. Dat is heel simpel.

De prijzen van de licenties zijn niet goedkoop, maar wat je ervoor terugkrijgt is dan ook nogal wat: wij zijn als enige visualisatie-leverancier om ALLE protocollen die er zijn te koppelen in één Visualisatie-app. Of het nu KNX is met Modbus, of Modbus met Philips Hue, of KNX in combinatie met KlikAanKlikUit: iRidium mobile kan het. KNX + Helvar + Crestron? Geen probleem. Crestron + AMX? Geen probleem. KNX + Sonos? of KNX + XBMC? Geen probleem.

Wij gaan dus verder waar anderen stoppen. Iedereen doet 'iets' met KNX: ayControl, Gira, Hager, ThinkKNX, Loxone. Maar wij gaan veel en veel verder. Met welke software kun je je eigen driver bouwen? Voor welk apparaat dan ook? met iRidium mobile kan het! Tegen een website aanpraten via XML? Of tegen een device aanpraten met JSON? iRidium kan het.

Daarom zijn de licentie-prijzen zeer redelijk, zeker in vergelijking met andere concullega's. Kijk maar eens naar de voorbeeldprojecten op onze sites. Of op YouTube naar de promotie-filmpjes... Dan weet je al heel snel genoeg.

Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de DuoTecno-driver en de Domintell-driver (er zijn al projecten hiermee gemaakt). Ook de Beckhoff ADS driver is bijna klaar. Dus voor installateurs/system-integrators die het onderste uit de kan willen halen qua visualisatie, kan iRidium mobile al deze protocollen koppelen. Geen enkel probleem...

Kijk eens goed op onze websites, en mochten er vragen zijn dan horen we het graag!

Theo Derks,
iRidiummobile.nl
Plaats reactie