Pagina 3 van 6

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: di 11 nov 2014, 18:10
door Firechief
Probleem is opgelost, bedankt voor de hulp

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 10:11
door KNX1
Zeer binnenkort komt er een nieuwe firmware uit waarbij het mogelijk wordt om zelf het poortnummer op te geven.
Problemen met blokkeren van lage poorten is daarmee opgelost.
Een andere (veiligere) optie is om gebruik te maken van een vpn verbinding voor bediening en beheer op afstand.

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 20:22
door charlez
Poorten onder 1024 zijn sinds enkele maanden niet meer geblokkeerd bij Telenet.
Enkel nog 25,53 en enkele andere.

Karl

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: di 27 jan 2015, 10:00
door nickv
charlez schreef:Poorten onder 1024 zijn sinds enkele maanden niet meer geblokkeerd bij Telenet.
Enkel nog 25,53 en enkele andere.

Karl
Hey das goed om weten! Net even de volledige lijst geraadpleegd:
http://klantenservice.telenet.be/conten ... rt-telenet?

Bedankt Karl

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: vr 20 feb 2015, 14:58
door nijts
Homelynk ondertussen enkele maanden in gebruik. Ben tevreden over de mogelijkheden en de werking.

Een ding is echter wat onhandig. Bij openen van de interface vanop een ipad/iphone komt telkens een popup met vraag om username/pwd. Kan nergens kiezen om dit te onthouden.

Iemand een workaround voor gevonden?

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 23:19
door johan1981
Dit kun je uitschakelen door in het configuratiescherm naar het tabblad SYSTEEM te gaan en vervolgens naar USER ACCESS.
Hierin kun je bij VISUALIZATION, PASSWORD ACCESS op disabeld zetten.

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: do 26 feb 2015, 21:01
door Keybone
Schakel je hiermee dan ook je security niet uit als je connectie maakt van buitenaf?

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: vr 27 feb 2015, 17:00
door johan1981
Als je het van buitenaf kunt benaderen dan kun je er inderdaad zonder wachtwoord in. :roll:

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: vr 27 feb 2015, 17:04
door 747driver
Ik zou gewoon ff bellen of schrijven naar de klantendienst want dit lijkt me inderdaad knap irritant.

Re: Schneider Electric HomeLYnk

Geplaatst: di 03 mar 2015, 10:30
door nijts
Uitschakelen is uiteraard geen oplossing want dan staat het open en bloot.
Ze hadden misschien beter geopteerd voor een 'app' ipv webpagina. Dan kon authenticatie wat beter geregeld worden.

Heb nu mailtje gestuurd naar Schneider. Hopelijk komt er positieve reactie.