Eindelijk een universeel domotica schema

Aankondigen nieuwe producten, beurzen, kan je hier kwijt.
Plaats reactie
gysko
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 14 jan 2011, 15:43
Contacteer:

Eindelijk een universeel domotica schema

Bericht door gysko »

Na meer dan een jaar onderzoek uit te voeren naar een universeel domotica installatieschema
Is er eindelijk resultaat en kan er een volledig elektrisch en tekentechnisch domotica schema worden opgesteld.

Ongeacht het systeem (centraal, decentraal of half- centraal) en fabrikantonafhankelijk
is het nu mogelijk om een correct elektrisch installatieschema uit te tekenen.

Uit een uitgebreid onderzoek bij fabrikanten, domotica installateurs en organisaties is gebleken dat er nood is aan een uniform elektrisch installatieschema.
Om een antwoord te kunnen bieden op deze vraag werd gezocht naar een mogelijke systematiek die volledig fabrikant- en productonafhankelijk opgebouwd is.
Deze schema’s voldoen aan de KNX ISO/IEC 14543-3 norm.

De volledige tekst is te vinden in het knx journal en in de link hieronder

http://idgsolutions.be/KNX_Junior_nieuwsbrief.pdf
IDGS uw partner in knx domotica
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Eindelijk een universeel domotica schema

Bericht door 747driver »

Er wordt gedaan alsof er baanbrekend onderzoek heeft plaatsgevonden met een wereldschokkend resultaat maar ik zie er werkelijk niets bijzonders aan hoor.
Ik zie het slechts als reclame voor een bedrijfje welke door een paar net-afgestudeerden is opgezet die hun eigen manier van schema tekenen hebben bedacht en op zoek zijn naar werk.
Denk dat de lezers hier meer zijn geinteresseerd in (doe-het-zelf) oplossingen voor hun praktische KNX problemen zoals het aansturen van de verwarmingsketel en radiator kleppen bijvoorbeeld...
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Eindelijk een universeel domotica schema

Bericht door KNX_Steven »

Nu ja...
De industrie heeft, door het aantal incompatibele protocollen, ook steeds nagelaten om een standaard hiervoor te maken.
Bovendien moet zo'n schema nog steeds bruikbaar zijn. Een aanduiding als "viervoudige drukknop met status LED, thermostaat met PID-regeling en display" ben je weinig op een situatieschema.
De verdienste van dit initiatief ligt erin dat er tenminste iets uniforms voorgesteld wordt en dat ook de bruikbaareid en protocol-onafhankelijkheid gerespecteerd zijn.
KarelM
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 sep 2011, 15:47

Re: Eindelijk een universeel domotica schema

Bericht door KarelM »

Zelf ben ik aan het zoek om een domoticasysteem te installeren, dus alle inzichten en tips zijn welkom. Als jullie mij
goede sites kunnen aanraden, please do!
Plaats reactie