Zennio

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Zennio

Bericht door Keybone »

'lo iedereen,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het merk 'Zennio' ?
Specifiek met de QUAD Analog/digital Sensor module.
http://www.zennio.com/index.php?option= ... 05&lang=en

Met deze module zou 't mogelijk zijn om vier ntc-sensors aan te sluiten om de temperatuur te kunnen uitlezen tot vier ruimtes.

Spijtig genoeg is er nergens een applicatieprogramma beschikbaar.(ondanks de aangegeven quad2.1.zip file, welke eigelijk een project file is (PR2) )

grtz.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Zennio

Bericht door Wijnand »

Vreemd, ik heb het ook geprobeerd, maar hij importeert wel wat, maar je kan er niet mee.
Misschien is het een ETS2 bestand.
Nu heb ik een ander bestandje gevonden, maar ook die werkt bij mij niet, misschien wel bij jou?
Heb je al contact opgenomen met Zennio (soluciones@zennio.com)?
Meer kan ik helaas ook niet vinden.
Bijlagen
QUAD_V1.0.zip
zip --> pr2
(94.96 KiB) 429 keer gedownload
Mattias
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 22 feb 2009, 20:08

Re: Zennio

Bericht door Mattias »

Je moet uit de projectfile de deelnemer kopieren naar je eigen project.
Zennio heeft knappe producten aan democratische prijzen. Ik weet alleen dat IRSC goed werkt, met de rest geen ervaring dus kan niet veel zeggen over de kwaliteit. Om eerlijk te zijn zou ik de actoren en dimmers niet direct gebruiken. Schrik voor het onbekende waarschijnlijk :)
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: Zennio

Bericht door Keybone »

hey Mattias,

Inderdaad, de busdeelnemer copiëren vanuit hun projekt (PR2-bestand) naar mijn projekt is de truk.

Effe de mogelijke parameters bekeken van dit component en is op 't eerste zicht zijn geld meer dan waard. (misschien niet te luid roepen, anders stijgen de prijzen misschien :) )


Wijnand: de PR2 file gewoon importeren (zoals je reeds gedaan hebt) en daarna 'Open Project' => daar zal je het 'QUAD' projekt terugvinden tussen je andere projekten (ETS zal het 'QUAD' projekt bovenop jouw huidig projekt openen)
en van daaruit de busdeelnemer copieren naar je eigen projekt.

Bedankt.

Grtz.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: Zennio

Bericht door Wijnand »

Wat een Ei##l ben ik ook. Nu dat ik het lees en bekijk. Ets start natuurlijk gewoon op met het laatste project en heb niet verder gekeken. Mea Culpa.
Toch weer wat geleerd :-)
ligth011
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 07:58

Re: Zennio

Bericht door ligth011 »

heb het bestand ook gedownload , maar er wordt gevraagd om een wachtwoord.
of doe ik iets verkeerd?
grindal
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 16:34

Re: Zennio

Bericht door grindal »

Heeft er iemand ondertussen reeds ervaring met de producten van zennio?

de prijs van de dimmers / schakel actoren en het display spreken natuurlijk erg aan!
gooser
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 17:04

Re: Zennio

Bericht door gooser »

Ik heb vorige week de basis cursus KNX gevolgd bij de vdab.
Omdat ik wat snel klaar was met de normale cursus, op de laatste dag met het Z38 display kunnen spelen.

Heb een dimmer kunnen aansturen, een jaloezie (ook absoluut), en de thermostaat kunnen gebruiken (contact sturen).
Incl terugmelding van stand van jaloezie en dimmer. Zag er wel leuk uit.
Scenes niet kunnen afspelen. Ben niet zeker of deze kunnen opgeslagen worden in het display. Kunnen mogelijk enkel opgeroepen worden door het display.

Enigste anomalie dat ik paar keer tegenkwam: Soms bij een knopje induwen, ook een keer bij instellen klok:
verspringen van aantal pixels in het scherm. Na verwisselen van scherm (refresh) was dit wel opgelost.
Kon het niet direct herproduceren, en weet ook niet wat dit scherm al eerder heeft meegemaakt natuurlijk :roll:

Commentaar van de lesgever op het toestel:
Dat je voor 200€ wel veel krijgt maar dat het ook wel beperkt was: geen eigen icoontjes aanmaken en geen asci sturen naar het scherm (voor bvb sturen van muziek titels)

Het Z38 display, en het goedkoper worden van EIB componenten is één van de redenen waarom ik de cursus ben gaan volgen.
De Z38 leek me voor de cursus ideaal voor op kinderkamers te gebruiken, en ben niet van gedacht veranderd na mijn ervaring.
gooser
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 17:04

Re: Zennio

Bericht door gooser »

ahja, relays of dimmers van zennio hadden ze niet.
dus geen ervaring mee.

Wel gezien dat ze op de zennio website wel hun best doen om voorbeeldjes te plaatsen en support te geven.
Plaats reactie