welk (gira)-device voor intelligente interpreatie telegramme

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
arnevt
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 mar 2009, 14:10

welk (gira)-device voor intelligente interpreatie telegramme

Bericht door arnevt »

Allen

ik ben een KNX mandje aan het samenstellen voor mijn huis. Ik ben tot nu toe volledig binnen de gira producten gebleven.

Wat ik echter mis/mankeer/niet vindt is een toestel dat beslissingen kan nemen op basis van toestanden van andere sensoren (op basis van AND/OR/XOR/...)
bvb, als het huis in nachtstand staat, en je steekt het licht in de gang aan, geef maar halve lichtsterkte.

Dat toestel moet dus bij het ontvangen van een bepaalde telegram, statussen van andere objecten gaan opvragen, if, then else'en, and & or functionaliteit enz enz

bestaat zoiet binnen het gira gamma? Ik dacht ooit zoiet van merten gezien te hebben, maar als gira dat ook heeft kan ik mijn bestelling bij 1 leverancier plaatsen

gr
Arne
Gebruikersavatar
Keybone
Berichten: 40
Lid geworden op: za 21 feb 2009, 14:05
Locatie: Overijse

Re: welk (gira)-device voor intelligente interpreatie telegramme

Bericht door Keybone »

hey Arne,

de meeste actoren zijn voorzien van een logische functie die je kan instellen via ETS.( OR, AND, XOR, XAND,...)
Ik weet nu niet bij GIRA, maar Siemens en JUNG hebben deze functies.
Daarna is het een kwestie van de koppelen via de groupsaddressen.

grtz.
arnevt
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 mar 2009, 14:10

Re: welk (gira)-device voor intelligente interpreatie telegramme

Bericht door arnevt »

bedankt voor je snelle antwoord.

die opties ben ik in ets nog nooit tegengekomen (ik heb wel al eens gespeeld met bepaalde merten actoren toe te voegen en kijken wat ik kon configgen)

Wat ik dus wil is bvb een actor laten schakelen, enkel en alleen indien een totaal ander groepsadres een waarde heeft.

ik ga dit weekend nog eens wat spelen met ets om te zien of ik die optie ergens over het hoofd gezien heb
filip
Berichten: 60
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 11:15
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: welk (gira)-device voor intelligente interpreatie telegramme

Bericht door filip »

Indien de logische poorten in de componenten niet bestaan of volstaan, moet je een logische module kopen.
http://www.merten.de/html/en/index.html
Niet goedkoop.
Wijnand
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 14 aug 2009, 20:00

Re: welk (gira)-device voor intelligente interpreatie telegramme

Bericht door Wijnand »

Het leuke is dat ABB ook zo'n module heeft (ABL/S als ik het goed heb). Mocht je h'm bij Hager of Jung kopen (er zijn nog andere merken), krijg je dezelfde.
Plaats reactie