ETS 5 uitlezen bestaande schakelaar?

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: DRINGEND - ETS 5 uitlezen bestaande schakelaar?

Bericht door houseofdreams »

charlez schreef:
ma 18 dec 2017, 18:47
Ik heb ze al eens via leverancier terug gestuurd en Gira heeft ze gewoon geweigerd wegens buiten garantie.
Ga nu nog eens proberen rechtstreeks via Gira Hotline.
120€/schakelaar is niet niks...
Laat je iets weten achteraf?
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: DRINGEND - ETS 5 uitlezen bestaande schakelaar?

Bericht door charlez »

Hotline stuurt me ook naar leverancier zonder boe of ba. EIBMARKT.COM in mijn geval
Ben er zeker van dat deze de goederen niet gaat aanvaarden vanwege buiten garantie.
Paraplu opentrekken is gemakkelijk, service levering kennen ze precies niet.

Deze topic gevonden ondertussen.
https://knx-user-forum.de/forum/%C3%B6f ... mer/page10
In Post 145 is er nog een andere methode beschreven.
Nu deze eens proberen...
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: DRINGEND - ETS 5 uitlezen bestaande schakelaar?

Bericht door houseofdreams »

charlez schreef:
di 19 dec 2017, 13:53
Hotline stuurt me ook naar leverancier zonder boe of ba. EIBMARKT.COM in mijn geval
Ben er zeker van dat deze de goederen niet gaat aanvaarden vanwege buiten garantie.
Paraplu opentrekken is gemakkelijk, service levering kennen ze precies niet.

Deze topic gevonden ondertussen.
https://knx-user-forum.de/forum/%C3%B6f ... mer/page10
In Post 145 is er nog een andere methode beschreven.
Nu deze eens proberen...
Ik denk dat het een beetje kijken is van Gira uit, waar de schakelaars aangekocht zijn. Ik heb het in een electro groothandel gekocht, waar ze nu nog steeds Gira verkopen.

Ik zou dan denken, als Gira nu niet meer zou omwisselen, dat die eindverkopers dan met de kwade klanten zitten en op hun beurt ook gaan beginnen nadenken om Gira gewoon niet meer aan te bieden, wegens deze slechte garantie-toestanden. Ik snap dat er na x-jaar iets stuk kan gaan, maar ik ga totaal niet akkoord bij dit soort problemen, waar Gira al van bij de start slechte schakelaars levert, die niet doen wat er verwacht wordt.

Ik volg het op en zal zeker ook mijn ervaring laten weten hier.

Ik ga nu tussendoor opnieuw mijn hele homeserver programmeren vanaf 0. Ik ben dus ergens tijdens een pc-wissel d laatste backup kwijtgeraakt, en werk nu met een bestand waar een heel pak aanpassingen niet instaan :( :(

6 jaar geleden was dat allemaal nog fris, nu is het op zich gewoon opnieuw beginnen leren werken met de Expert software / Quadclient...

Conclusie: je kan dus nooit genoeg backups maken van je configuratie
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: DRINGEND - ETS 5 uitlezen bestaande schakelaar?

Bericht door charlez »

Heb backupsoftware op mijn laptop draaien die elke aanpassing wegschrijft naar mijn NAS, die dan nog eens een backup in de cloud doet. :D

Hoop zo nooit van 0 terug te moeten beginnen. 8-) 8-)
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: DRINGEND - ETS 5 uitlezen bestaande schakelaar?

Bericht door houseofdreams »

charlez schreef:
wo 20 dec 2017, 11:54
Heb backupsoftware op mijn laptop draaien die elke aanpassing wegschrijft naar mijn NAS, die dan nog eens een backup in de cloud doet. :D

Hoop zo nooit van 0 terug te moeten beginnen. 8-) 8-)
Ja ik normaal ook, (zonder de cloud toen) maar ergens tussenin is er toch iets misgelopen toen ik de nas moest upgraden... Ach ja... Nu ook een backup naar dropbox...
Plaats reactie