klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
mullie007
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 17:24

klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door mullie007 »

Iemand die weet hoe je de klok instelt op een MDT Glasstaster smart?
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door egfdevos »

Tijd/datum wordt verkregen over de bus.

Als je niks hebt dat de tijd/datum op de bus zet.
Kun je die zelf even sturen via ETS.
Edwin
loonie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 20:54

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door loonie »

Heb zelf ook glastaster II van MDT. Voor de tijd/datum heb ik met de IP gateway van MDT, de tijd op de bus gezet. Via een groepadres waar alle schakelaars in zitten. object 112(tijd) en 114 (datum) en voor de gateway die de tijd op de bus zet, object 2 (tijd) en 4 (datum).
Jean
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 17:37

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door Jean »

ik snap het nog niet. De groep adressen 112 en 114 op de MDT Glasstaster heb ik gevonden onder Groepobjecten. Maar bij de MDT IP Router staat niets onder Groepobjecten. Deze kan wel als tijdserver fungeren want via de web url zie ik dat de tijd netjes bij een NTP server wordt opgehaald.

Hoe knoop ik nou de Tijdserver en Gasstaster aan elkaar?
Dré
Berichten: 866
Lid geworden op: do 04 feb 2010, 18:05

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door Dré »

Meestal moet je dat ook aanzetten bij de parameters van de IP router.

Ik ken die van mdt alleen niet dus moet je dat zelf even nakijken waar dat precies is bij de parameters.
loonie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 20:54

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door loonie »

ik heb het zo gedaan

Afbeelding


groeten Ben
kim
Berichten: 5
Lid geworden op: za 03 mar 2018, 17:24

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door kim »

loonie schreef:
zo 07 jan 2018, 11:00
Heb zelf ook glastaster II van MDT. Voor de tijd/datum heb ik met de IP gateway van MDT, de tijd op de bus gezet. Via een groepadres waar alle schakelaars in zitten. object 112(tijd) en 114 (datum) en voor de gateway die de tijd op de bus zet, object 2 (tijd) en 4 (datum).
Loonie, synchroniseert de IP gateway van MDT de tijd met de bus dan periodiek? Of is dat eenmalig?
loonie
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 20:54

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door loonie »

van zodra de IP gateway internet verbinding heeft, heeft die meteen een update naar je schakelaars. je gateway maakt verbinding met een Timeserver voor het correcte uur, dus zal updates ook wel periodiek zijn , voor winter- en zomeruur etc...
Jean
Berichten: 5
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 17:37

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door Jean »

GELUKT!!!! dank allemaal vooral ook @loonie voor het screenshot. Daardoor kreeg ik de trigger nog eens verder te zoeken en wat blijkt, op de fabrikant website moet je twee ETS5 elementen installeren. zie foto.

Tip voor wie dit ook wil toepassen (stukje uit de handleiding):
The following procedure is recommended for commissioning the SCN-IP000.02: 1. Configuration of the IP-Interface: 2. Transfer of the physical address and the application of the IP Interface. For this, the programming button must be pressed shortly. The programming LED lights steady red. 3. After successful transfer of the physical address and the application, the red LED turns off again. 4. Configuration of the E-Mail Client: 5. Transfer of the physical address and the application of the E-Mail Client. For this, the programming button must be pressed long. The programming LED flashes red. 6. After successful transfer of the physical address and the application, the red LED turns off again. 7. Accessing the Web client to configure the e-mail addresses by opening an Internet browser and call the address: http:\\IP address: port, for example: http: \\192.168.1.178:8080 for the IP address 192.168 .1.178 and the http port 8080

Let er dus op dat de programming functie een dubbele fucntie heeft
Kort indrukken is: ip configuratie
Lang indrukken is: e-mail functie, tijd etc.
knx tijdserver.PNG
knx tijdserver.PNG (76.64 KiB) 11849 keer bekeken
spacekiek
Berichten: 42
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 10:44

Re: klok instellen op Mdt Glasstaster smart

Bericht door spacekiek »

Ik heb dit ook even geprobeerd bij m'n Glastaster II.
Object 114 of 112 in een groepje gesmeten en dan uur/datum doorgestuurd via groepsmonitor ... maar er gebeurd niets ... :(
Plaats reactie