Gira DCS [Fixed]

Alle vragen of opmerkingen betreffende EIB-KNX hardware kan je hier kwijt.
Plaats reactie
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Gira DCS [Fixed]

Bericht door houseofdreams »

Ik heb momenteel een Gira deurvideopost (videofoon? geen idee hoe je het juist noemt). Model https://www.eibmarkt.com/cgi-bin/eibmar ... /NS0829429

Na 6 jaar trouwe dienst heeft deze het ineens begeven, al blijft de videofunctie nog wel werken, dus ik ga ervanuit dat het probleem ligt in de "luidspreker-stuur-module"

Ik heb deze dan gedemonteerd en via de groothandel laten opsturen naar gira om na te kijken. Weekje geleden ongeveer reactie van Gira, dat deze niet meer te herstellen viel, maar ze willen me wel een "geste" doen van 860 euro voor een gereviseerd model, geen nieuwe dus.

Alleen... Als ze het niet meer kunnen herstellen, maar ze kunnen wel gereviseerd modellen leveren, spreekt dat mekaar niet tegen? :o Elk onderdeel (camera/luidspreker/drukknop) is een simpel te vervangen aparte module, ondeling verbonden met wat bekabeling met connectors.

Aangezien de videofunctie nog steeds werkt, was mijn idee om deze versie te kopen https://www.eibmarkt.com/cgi-bin/eibmar ... /NS0829419 dezelfde dus als de mijne, maar dan zonder videofunctie. Als je de foto's in detail bekijkt, dan zal je zien dat alle serie- en typenummers op de onderdelen exact hetzelfde zijn, ik denk dus dat dit perfect moet werken? Of denk ik hier te simpel?

Normaal krijg ik volgende week mijn (onherstelde) deurpost terug, ik denk toch dat ik de gok ga wagen, aangezien de nieuwe deurbel "maar" 360 euro kost, een pak minder dan de 860 euro die Gira vraagt.

Geen idee of iemand hier op het forum dit probleem ooit al heeft voorgehad, aangezien het nu ook niet zoveel verkocht wordt, maar ik hoor het graag indien het zo mocht zijn.
Laatst gewijzigd door houseofdreams op ma 12 feb 2018, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: Gira DCS

Bericht door charlez »

je linken komen uit op algemene pagina
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Gira DCS

Bericht door houseofdreams »

Nieuwe deurpost (zonder video) is binnengekomen, 2 stukken direct gedemonteerd en gemonteerd op mijn oude deurpost, de kabels van het videogedeelte aangesloten en alles werkt!

Ipv de 860euro die Gira dus vroeg om de deurbel te herstellen, heb ik ze dus nu zelf "hersteld" voor pakweg 350euro...

Goed bezig Gira :evil:
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Gira DCS [Fixed]

Bericht door 747driver »

Best wel suf dat Gira je niet heeft kunnen vertellen dat je het op die manier zou kunnen oplossen.
Mooi dat je 'm zo hebt kunnen repareren.
Plaats reactie