Dubbele vraag Gira Quadclient

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
matty2010
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 13:51

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door matty2010 »

mijn port forwarding staat inderdaad zo ingesteld, bij "both" heb ik wel "TCP". Misschien ligt het dan aan mijn instellingen in expert. Bij netwerk heb ik bij internet access: Router maintain connection (portal). Dan bij Router en DNS servers heb ik het ip adres van de router: 192.168.0.1. Maar wat moet dan bij portal adress en portal password? is dat niet gewoon homeserver.gira.de en bij password het password dat je instelde?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

matty2010 schreef:
vr 09 mar 2018, 20:10
mijn port forwarding staat inderdaad zo ingesteld, bij "both" heb ik wel "TCP". Misschien ligt het dan aan mijn instellingen in expert. Bij netwerk heb ik bij internet access: Router maintain connection (portal). Dan bij Router en DNS servers heb ik het ip adres van de router: 192.168.0.1. Maar wat moet dan bij portal adress en portal password? is dat niet gewoon homeserver.gira.de en bij password het password dat je instelde?
Zo heb ik mijn HS3 ingesteld, werkt in principe ook zo voor een HS4
hs3.png
hs3.png (11.08 KiB) 8151 keer bekeken
In Expert moet je wel nog zien dat je toegang ook correct ingesteld is. Bij user -> user rights moeten beide tabbladen "Lists" en "Administration" op Password staan
hs3_2.png
hs3_2.png (5.91 KiB) 8151 keer bekeken
Laat maar iets weten of het lukt of niet, dan zoeken we verder
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

extra info: 10.10.10.11 is de het IP van de Homeserver, 10.10.10.1 is het IP van de router
matty2010
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 13:51

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door matty2010 »

Ja, staat allemaal zo ingesteld. Portal password, is dat het password dat je insteld bij gira.homeserver.de of is dat het DNS password? En wat zijn je instellingen bij gira.homeserver.de, moet je daar iets speciaals doen?
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

matty2010 schreef:
za 10 mar 2018, 12:50
Ja, staat allemaal zo ingesteld. Portal password, is dat het password dat je insteld bij gira.homeserver.de of is dat het DNS password? En wat zijn je instellingen bij gira.homeserver.de, moet je daar iets speciaals doen?
In principe heb je die portal niet nodig om via buitenaf verbinding te leggen. IP van de homeserver + gateway + dns is voldoende.

Ik ben nu wel mobiel, binnen een uur of 2 ben ik terug thuis en zal ik een netwerkschema doorsturen... We zoeken tot het werkt :)
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

Klopt dit schema een beetje met je eigen netwerk? IP adressen kunnen uiteraard wel verschillen)
schema.png
schema.png (81.42 KiB) 8132 keer bekeken
En als je zegt dat je het adres van de router hebt veranderd, dit heb je toch hier gedaan?
routersetup.png
routersetup.png (53.28 KiB) 8132 keer bekeken
De 3 pijlen zijn op zich de belangrijkste instellingen. Andere vraag: vanop de laptop kan je perfect surfen op het web?
matty2010
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 mar 2018, 13:51

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door matty2010 »

Ja ik heb alles gedaan zoals je het ook beschreven hebt.
en ja via mijn laptop kan ik gewoon surfen op het internet.
maar als ik surf naar naar de host name lukt het niet. 192.168.0.11/hs werkt natuurlijk wel gewoon maar dat is via het netwerk.

Hoe heb jij je homeserver geregistreerd op homeserver.gira.de? of kan het daar niet aanliggen.
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

matty2010 schreef:
za 10 mar 2018, 18:50
Ja ik heb alles gedaan zoals je het ook beschreven hebt.
en ja via mijn laptop kan ik gewoon surfen op het internet.
maar als ik surf naar naar de host name lukt het niet. 192.168.0.11/hs werkt natuurlijk wel gewoon maar dat is via het netwerk.

Hoe heb jij je homeserver geregistreerd op homeserver.gira.de? of kan het daar niet aanliggen.
Ik heb 'm geregistreerd, maar nog niet zo lang geleden, om Push meldingen te kunnen gebruiken. Daarvoor werktte de app ook al perfect buitenshuis.

Poort 8080 is in principe op Telenet ook perfect toegangkelijk via het internet, je hebt een port forward ingesteld, de Homeserver is intern toegangelijk, dus het kan niet liggen aan het feit dat de HS geen connectie heeft, ...

Voor alle duidelijkheid, wat bedoelde je eigenlijk met "remote access"? Toch gewoon dat je buitenshuis via je smartphone & de Gira app, je woning kan bedienen?

Hoe ben je je extern Telenet IP adres te weten gekomen, om te gebruiken in de Gira app?
Gebruikersavatar
DimitriDC
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 18 feb 2009, 21:22
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door DimitriDC »

Vanop je eigen netwerk, waar dus ook je HomeServer op zit kan je niet verbinden via de externe hostname die terugkoppelt naar hetzelfde netwerk.

Om je app te testen moet je via een mobiel netwerk of via een ander netwerk verbinden.
Met vriendelijke groeten,

Dimitri
www.coussies.be
houseofdreams
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 18:44

Re: Dubbele vraag Gira Quadclient

Bericht door houseofdreams »

DimitriDC schreef:
za 10 mar 2018, 20:00
Vanop je eigen netwerk, waar dus ook je HomeServer op zit kan je niet verbinden via de externe hostname die terugkoppelt naar hetzelfde netwerk.

Om je app te testen moet je via een mobiel netwerk of via een ander netwerk verbinden.
Raar, want zo gebruik ik de Gira app al jaren, uit gemak. Anders moet je toch constant gaan switchen in de Gira app tussen een lokaal IP als je thuis bent en een extern IP als je weg bent.

In de app heb ik mijn extern Telenet (fixed) IP adres ingegeven, samen met een specifieke poort (***.***.***.***:****) en dat werkt perfect al surfend op de lokale wifi.

Dat zou dus niet mogen werken?
Plaats reactie