Callibratie rolluiken

Problemen, Tips of tricks met ETS programmatie post je hier.
egfdevos
Berichten: 1417
Lid geworden op: vr 26 jul 2013, 07:31
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, NL

Re: Callibratie rolluiken

Bericht door egfdevos »

1.jpg
Edwin
RedC
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 15:16

Re: Callibratie rolluiken

Bericht door RedC »

Zo staat het momenteel ook bij mij... helaas zonder succes.

Zijn er dan nog groepsaddressen die ik op een bepaalde manier met elkaar moet linken? Daar heb ik ook al mee geëxperimenteerd, maar ook zonder succes
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (50.71 KiB) 4315 keer bekeken
747driver
Berichten: 1475
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 10:06

Re: Callibratie rolluiken

Bericht door 747driver »

1/3/3 is het status object voor de positie.
Wanneer je je rolluik bedient en in ETS op de monitor kijkt zou 1/3/3 de rolluik positie moeten weergeven.
Dit object dus in je visu koppelen aan de positie weergave.
Als je met ETS een waarde schrijft naar 1/2/3 zou je rolluik naar die waarde moeten gaan.
charlez
Berichten: 217
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 21:07

Re: Callibratie rolluiken

Bericht door charlez »

Positie wordt volgens mij alleen maar geupdate wanneer de beweging gestopt is, dus niet realtime.
Heb dezelfde actor en tijdens beweging zie je geen updates van positie op de monitor.
KNX_Steven
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 15:53

Re: Callibratie rolluiken

Bericht door KNX_Steven »

KNX vereist dat de status inderdaad alleen maar doorgestuurd wordt wanneer de beweging gedaan is. (t' Zou anders wat worden als elk rolluik voor elk %-tje verandering een Telegram zou sturen.) Ze mogen ook tijdens een beweging wat sturen, maar hoogstens 1 x per minuut (dus voor grote of trage bewegingen). Sommige actoren duiden aan wanneer ze een beweging starten: dan weet je tenminste gedurende de maximale tijd van een beweging (typisch van volledig gesloten naar volledig open) dat de positie-informatie niet meer geldig is.
Plaats reactie