Al met een leerzame case!
Verwacht dat je uiteindelijk wel een Homeserver, Loxone of iets dergelijks gaat kopen en een visu gaat gebruiken.
Kan derhalve geen kwaad om status objecten alvast in een
eigen GA te zetten.
Zoals Ceevers al aangaf in het derde bericht is een logische opbouw van GA's wel handig.
Zonder al te veel kennis van zaken heb ik bij aanvang een opbouw verzonnen waarbij de Hoofdgroep aangeeft over wat voor 'n apparaat het gaat (Binaire inputs, Tastsensoren, Dimmers, Temp. sensoren, Schakel aktoren enz.) en de Middengroep de ruimte (Buiten, Slaapkamer enz.).
Voor dimmer kanalen gebruik ik een standaard volgorde, Schakel, Dim, Brightness, Feedback schakel, Feedback Brightness.
In mijn situatie voldoet dit systeem wel hoewel ik aardig was GA's "verlies" door het Schakel object steeds met een 10-tal te laten beginnen.
Wat ik ermee wil zeggen: het is verstandig om in een vroeg stadium te bepalen hoe je de toewijzing van GA's gaat bepalen om tot een voor jou logisch en werkbaar systeem te komen.
Tegen de tijd dat je 30+ Busdeelnemers en 300+ objecten hebt voorzien van GA's wil je die echt niet meer gaan wijzigen...

- Screen Shot 2015-11-01 at 13.11.40.jpg (37.48 KiB) 15016 keer bekeken

- Screen Shot 2015-11-01 at 13.09.10.jpg (38.8 KiB) 15016 keer bekeken